Laat zien dat je een energieke professional bent
Je bent razenddruk. De tijd vliegt voorbij. Je begint vroeg en bent vaak ’s avonds of op je vrije dag ook nog aan ’t werk. Geen tijd om…
Onzichtbare harde werkers
Dit artikel gebaseerd op een eerder verschenen artikel in het magazine van Management Support. We voelen ons lang niet altijd gezien en gewaardeerd, blijkt uit een rondvraag van Management Support. Hoogste tijd om jezelf meer in the picture te zetten, en – geen zorgen – dat kan prima zonder opscheppen. Het gebeurde een jaar of vijftien geleden, schat Jacqueline Bruinsma, maar ze weet het nog precies. Een theateravondje, samen met collega-secretaresses. Na afloop stapt een van de accountmanagers, ook een collega, op hen af en vraagt met een serieuze blik: ‘Zo, dames, snapten jullie het een beetje?’ Ze vertelt het nog steeds met verbazing. “Voordat ik het wist reageerde ik met: ‘Staat er ‘idioot’ op ons voorhoofd geschreven ofzo?’” Ouderwets beeld van secretaresses: typemiep uit de jaren 50 Inmiddels werkt ze alweer jaren als managementassistente bij Hogeschool Zuyd. En met veel plezier. Toch blijkt het ouderwetse beeld van de secretaresse…
Je bent razenddruk. De tijd vliegt voorbij. Je begint vroeg en bent vaak ’s avonds of op je vrije dag ook nog aan ’t werk. Geen tijd om…
‘Boeiende teksten zijn teksten die als een magneet werken: teksten die de aandacht vangen en vasthouden. Dat is niet alleen voor filmscenarios, romans en liedjes van belang. Ook…
5 tips voor een professioneel welkomstbericht op je voicemail Voordat je iemand voor het eerst ontmoet heb je vaak eerst telefonisch contact. Door wat je hoort, vorm je…
Tijdens een workshop over profileren met ondernemers en andere experts, gaf een van de deelnemers een tip aan de andere deelnemers. Hij zei: ‘Op LinkedIn kun je zoeken…
Hoe kan ik mijn stem zo gebruiken dat ik mijn boodschap in een telefoongesprek kracht bij zet? Zo laat je merken dat het waar is wat je zegt…
Het originele artikel in Management Support is geschreven door Suzanne Geurts. We voelen ons lang niet altijd gezien en gewaardeerd, blijkt uit een rondvraag van Management Support. Hoogste…